Cocktail Bar Kleines Phi in Hamburg 4

Δημοσιεύτηκε με σημαντική καθυστέρηση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η υπ’ αριθμόν 16228/ 2017 (ΦΕΚ Β' 1723/18-05-2017) Κοινή Υπουργική Απόφαση με τίτλο «Απλούστευση και προτυποποίηση των διοικητικών διαδικασιών γνωστοποίησης λειτουργίας Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος, Θεάτρων και Κινηματογράφων», συνεπεία της νομοθετικής εξουσιοδότησης που παρείχε το άρθρο 36 παρ. 1 του Ν. 4442/2016. Με την εν λόγω ΚΥΑ καθορίζονται, μεταξύ άλλων, οι προδιαγραφές που αφορούν τη διοικητική διαδικασία γνωστοποίησης χρήσης μουσικής και μουσικών οργάνων σε Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος (άρθρο 7 της ΚΥΑ), διαδικασία η οποία σχετίζεται άμεσα με τη δημόσια εκτέλεση μουσικής και, ως εκ τούτου, απασχολεί και το δίκαιο πνευματικής ιδιοκτησίας.

 

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις επιμέρους ρυθμίσεις της ΚΥΑ, ο ενδιαφερόμενος προβαίνει σε γνωστοποίηση χρήσης μουσικής διά της γνωστοποίησης λειτουργίας (με χρήση ειδικού πεδίου στο σώμα της τελευταίας-Βλ. Παράρτημα Β' της ΚΥΑ) και εν συνεχεία ο Δήμος κοινοποιεί τη γνωστοποίηση μόνο στην αρμόδια Υγειονομική Υπηρεσία της Περιφερειακής Ενότητας και στην Ελληνική Αστυνομία, ενώ περαιτέρω προϋποθέσεις προβλέπονται σε περίπτωση χρήσης μουσικής και μουσικών οργάνων σε υπαίθριο χώρο (άρθρο 7 παρ. 1 και 2 της ΚΥΑ).

 

music notification

 

Η ΚΥΑ υπενθυμίζει ότι η διοικητική διαδικασία γνωστοποίησης για χρήση μουσικής και μουσικών οργάνων δεν συνδέεται με υποχρεώσεις ή άδειες σχετιζόμενες με τη νομοθεσία πνευματικής ιδιοκτησίας (άρθρο 7 παρ. 4 εδ. β’). Έτσι, η λήψη άδειων δημόσιας εκτέλεσης προστατευόμενου ρεπερτορίου, εκπροσωπούμενου ως επί το πλείστον από Οργανισμούς Συλλογικής Διαχείρισης, δεν αποτελούν απαιτούμενο δικαιολογητικό ή περιεχόμενο της εν λόγω γνωστοποίησης χρήσης μουσικής και μουσικών οργάνων ούτε της άδειας για παράταση ωραρίου (άρθρο 3 παρ. 3 της Αστυνομικής Διάταξης 3/1996 (Β΄ 15)).

 

Παρά ταύτα, εξυπακούεται ότι η υποχρέωση του επιχειρηματία καταστήματος υ.ε. για λήψη της κατάλληλης άδειας πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων για δημόσια εκτέλεση προστατευόμενου ρεπερτορίου (εκπροσωπούμενου ή μη από ΟΣΔ) δεν θίγεται, όπως, άλλωστε, προβλέπεται ρητά στο άρθρο 7 παρ. 4 εδ. α’ της ΚΥΑ, το οποίο επαναλαμβάνει -κατά γράμμα- τη διάταξη του άρθρου 29 παρ. 4 του Ν. 4442/2016.

 

Aξίζει να σημειωθεί ότι με βάση το νέο πλαίσιο, τίθεται άνευ περιεχομένου η ρύθμιση του άρθρου 63 παρ. 2 του Ν. 2121/1993 σχετικά με την υποχρέωση που βάρυνε τον επιχειρηματία για προσαγωγή έγγραφης άδειας δημόσιας εκτέλεσης χορηγούμενης από τον οργανισμό συλλογικής διαχείρισης της εξουσίας δημόσιας εκτέλεσης (εφόσον επρόκειτο να εκτελεστεί στο κατάστημα μουσικό ρεπερτόριο που εκπροσωπείται από ΟΣΔ), ούτως ώστε να λάβει τη δημοτική άδεια χρήσης μουσικών οργάνων.

 

Το ίδιο ισχύει άλλωστε ισχύει και για το μηχανισμό υποβολής υπεύθυνων δηλώσεων περί εκτέλεσης μη εκπροσωπούμενου από ΟΣΔ ρεπερτορίου, ο οποίος εφαρμόζετο μέχρι σήμερα και οποίος επιπροσθέτως θετικοποιείται στο εκκρεμές ακόμη νομοσχέδιο για τη συλλογική διαχείριση (άρθρο 58 παρ. 6 της από 13/10/2017 εκδοχής του ν/σ, με το οποίο εισάγεται β’ εδάφιο στο άρθρο 63 παρ. 2 Ν. 2121/1993).

 

Πηγή: www.et.gr

Eπιμέλεια: Δρ. Θεόδωρος Χίου, Δικηγόρος Πνευματικών Δικαιωμάτων


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΓΙΑ ΧΡΗΣΗ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΕ ΚΥΕ

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΑΔΕΙΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΓΙΑ Κ.Υ.Ε.: ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ

ΠΡΟΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΟΙ ΑΔΕΙΕΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΓΙΑ Κ.Υ.Ε.: ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ

Θεόδωρος Χίου, "Περί της δημόσιας εκτέλεσης «μη εκπροσωπούμενου» ρεπερτορίου: Λύνοντας τον νομικό γρίφο" (σημείωμα στην ΜονΠρωτΘεσ. 4657/2015 (ασφ. Μέτρα), ΔιΜΕΕ, 2/2016, σελ. 247 επ.